Turkish Airlines wordt 's werelds 8e sterkste luchtvaartmaatschappijenmerk
De nationale luchtvaartmaatschappij stijgt 23 plaatsen ten opzichte van vorig jaar en komt meteen in de wereldwijde top 10 terecht, zo blijkt uit een enquête.
Editör: Turkinfo.nl
30 Mayıs 2023 - 21:13
De nationale luchtvaartmaatschappij Turkish Airlines staat nu op de achtste plaats van 's werelds sterkste luchtvaartmaatschappijenmerken met 78,1 punten, volgens een enquête van een toonaangevend onafhankelijk waarderings- en strategieadviesbureau.
Als een meteoriet omhoog schietend, is Turkish Airlines 23 plaatsen gestegen ten opzichte van vorig jaar en staat het nu in de top 10, zo blijkt uit de enquête van Brand Finance.
In een reactie op het nieuws zei de voorzitter van Turkish Airlines, Ahmet Bolat, op dinsdag: "Met de verantwoordelijkheid om de nationale luchtvaartmaatschappij van ons land te zijn en de kracht om naar meer landen te vliegen dan welke andere luchtvaartmaatschappij ter wereld dan ook, zullen we doorgaan met het brengen van ons merk naar nog veel meer successen."
Japan's All Nippon Airways (ANA) was dit jaar het sterkste luchtvaartmaatschappijenmerk met 85 punten. De luchtvaartmaatschappij hervatte internationale vluchten in 2022 na een tweejarige onderbreking als gevolg van de COVID-19-pandemie.
Daarna volgden Korean Air en de Maleisische budgetmaatschappij AirAsia, zo blijkt uit de enquête.
Turkish Airlines, opgericht in 1933 met een vloot van vijf vliegtuigen, heeft momenteel een vloot van 416 (passagiers- en vracht) vliegtuigen die naar 344 bestemmingen over de hele wereld vliegen, waaronder 291 internationale en 53 binnenlandse bestemmingen.
Brand Finance, dat al meer dan 20 jaar merkwaarden berekent, waardeert nu elk jaar 5.000 merken.
Ondertussen heeft Brand Finance aangekondigd dat de in de VS gevestigde Delta Airlines opnieuw het meest waardevolle merk ter wereld is voor 2023, met een merkwaarde van $8,9 miljard, een stijging van 22% ten opzichte van vorig jaar.
"Hoewel de pandemie vliegtuigen aan de grond heeft gehouden, kon het mensen er niet van weerhouden te dromen van reizen. Nu de wereld zich heropent, staan luchtvaartmaatschappijen klaar om te vertrekken, met snel stijgende merkwaarden", aldus Savio D’Souza, directeur bij Brand Finance.
Volgens de enquête zal de wereldwijde luchtvaartindustrie naar verwachting herstellen in 2023, met een omzet van $779 miljard en een nettowinst van $4,7 miljard.
Ethiopian Airlines was 's werelds snelst groeiende l
©TURKİNFO.NL
Als een meteoriet omhoog schietend, is Turkish Airlines 23 plaatsen gestegen ten opzichte van vorig jaar en staat het nu in de top 10, zo blijkt uit de enquête van Brand Finance.
In een reactie op het nieuws zei de voorzitter van Turkish Airlines, Ahmet Bolat, op dinsdag: "Met de verantwoordelijkheid om de nationale luchtvaartmaatschappij van ons land te zijn en de kracht om naar meer landen te vliegen dan welke andere luchtvaartmaatschappij ter wereld dan ook, zullen we doorgaan met het brengen van ons merk naar nog veel meer successen."
Japan's All Nippon Airways (ANA) was dit jaar het sterkste luchtvaartmaatschappijenmerk met 85 punten. De luchtvaartmaatschappij hervatte internationale vluchten in 2022 na een tweejarige onderbreking als gevolg van de COVID-19-pandemie.
Daarna volgden Korean Air en de Maleisische budgetmaatschappij AirAsia, zo blijkt uit de enquête.
Turkish Airlines, opgericht in 1933 met een vloot van vijf vliegtuigen, heeft momenteel een vloot van 416 (passagiers- en vracht) vliegtuigen die naar 344 bestemmingen over de hele wereld vliegen, waaronder 291 internationale en 53 binnenlandse bestemmingen.
Brand Finance, dat al meer dan 20 jaar merkwaarden berekent, waardeert nu elk jaar 5.000 merken.
Ondertussen heeft Brand Finance aangekondigd dat de in de VS gevestigde Delta Airlines opnieuw het meest waardevolle merk ter wereld is voor 2023, met een merkwaarde van $8,9 miljard, een stijging van 22% ten opzichte van vorig jaar.
"Hoewel de pandemie vliegtuigen aan de grond heeft gehouden, kon het mensen er niet van weerhouden te dromen van reizen. Nu de wereld zich heropent, staan luchtvaartmaatschappijen klaar om te vertrekken, met snel stijgende merkwaarden", aldus Savio D’Souza, directeur bij Brand Finance.
Volgens de enquête zal de wereldwijde luchtvaartindustrie naar verwachting herstellen in 2023, met een omzet van $779 miljard en een nettowinst van $4,7 miljard.
Ethiopian Airlines was 's werelds snelst groeiende l
©TURKİNFO.NL
FACEBOOK YORUMLAR