Reklam

Succesvolle turkse ondernemers in nederland die recent veel aandacht krijgen

De eigenaren van reisbureaus Gültekin Eser, Hüseyin Cin en Cavit Balcı, evenals zorgverzekeringsspecialist Mehmet Keskin, zijn de meest besproken namen van de laatste tijd. Terwijl Turkish Airlines (THY) prijzen uitreikte voor de eerste, tweede en derde plaats, publiceerde het tijdschrift van Nederland’s grootste zorgverzekeraar, Zilveren Kruis, een uitgebreid interview met Mehmet Keskin.

Succesvolle turkse ondernemers in nederland die recent veel aandacht krijgen
Editör: Turkinfo.nl
19 Aralık 2024 - 09:48
Reklam
Reklam

Samengesteld door: İlhan KARACAY:

U heeft waarschijnlijk vaak verhalen gelezen over succesvolle Turken in Nederland. Vandaag wil ik u vertellen over enkele van de meest besproken Turkse ondernemers van de laatste tijd.

De eigenaren van reisbureaus, Gültekin Eser, Hüseyin Cin en Cavit Balcı, evenals zorgverzekeringsspecialist Mehmet Keskin, zijn de meest besproken namen van de laatste tijd.

Terwijl Turkish Airlines prijzen uitreikte voor de eerste, tweede en derde plaats in verkoopprestaties, publiceerde het tijdschrift van Nederland’s grootste zorgverzekeraar, Zilveren Kruis, een uitgebreid interview met Mehmet Keskin.

ONDERNEMERS IN DE REISBRANCHE DIE DOOR THY ZIJN BEKROOND

Wanneer we het over de reisbranche hebben, wil ik graag een belangrijk punt aanhalen dat voor mij van grote betekenis is:
In mijn vroege jaren als journalist vroegen veel Turken met wie ik sprak om hulp bij het kopen van vliegtickets. Om hen te helpen, ging ik vaak naar het reisbureau Wagons-Lits Cook om hun vliegtickets te regelen.
Ik begon zoveel tickets te kopen dat de eigenaar van het bureau, Miggo, op een dag tegen mij zei: “Vanaf nu wil ik je commissie geven.” Ik was verbaasd.
Binnen enkele maanden na het ontvangen van commissies opende ik mijn eigen reisbureau in Utrecht. Ik verkocht zoveel THY- en KLM-tickets dat het THY-kantoor in Amsterdam tegen mij zei: “We willen je onze General Sales Agent maken.” Ik geloof dat zo’n agentschap destijds door de Ministerraad werd goedgekeurd. In 1976 werd ik de General Sales Agent van THY in Utrecht. (Tegenwoordig bestaat zo’n agentschap nergens meer).
Zelfs Wagons-Lits Cook in Utrecht moest THY-tickets via mij kopen.
Ik vestigde vertegenwoordigingen op veel plaatsen in Nederland. Later steeg het aantal Turkse reisbureaus. Ik leverde de tickets voor de meesten onder de naam TURKINFO.
Uiteindelijk heb ik ook het initiatief genomen tot de oprichting van de Vereniging van Turkse Reisagenten in Nederland.
Waar er vroeger meer dan 100 Turkse reisbureaus waren, is dat aantal tegenwoordig gereduceerd tot slechts een handvol.
En nu, drie van de overgebleven Turkse reisbureaus hebben prijzen gewonnen in verkoopprestaties van THY: eerste, tweede en derde plaats.

THY PRIJSCEREMONIE

Afbeelding met persoon, pak, kleding, person Automatisch gegenereerde beschrijving

De prijsuitreiking van Turkish Airlines voor de verkoopresultaten van 2024 vond plaats met de deelname van onze Consul-Generaal in Amsterdam, Mahmut Burak Ersoy, onze Consul-Generaal in Rotterdam, Sevgi Kısacık, en de Directeur van het Turkse Cultuur- en Toerismekantoor, Pınar Bilgen Ermiş, samen met 150 agenten.
De gasten genoten van een spectaculaire lasershow en bekeken met grote interesse films over “De Successen van Turkish Airlines” en “De Nieuwe Business Class Suites” op een gigantisch scherm.
Het evenement ging verder met toespraken, live muziek, een diner, een prijsuitreiking, het aansnijden van een taart en een loterij.
Bij de loterij kregen de winnaars 2 Business Class- en 2 Economy Class-vliegtickets naar een bestemming naar keuze vanuit Amsterdam.
Prijzen werden uitgereikt in vier verschillende categorieën: BSA Sales, Group Sales, Corporate Club Sales en Total Sales. De winnaars in deze categorieën werden hartelijk gefeliciteerd.

TOESPRAAK VAN THY AMSTERDAM-MANAGER

Afbeelding met Conventie, tekst, congres, overdekt Automatisch gegenereerde beschrijving

THY Amsterdam Manager Şerafettin Ekici sprak over het onderwerp en zei:
“Met de steun en samenwerking van onze partners geloof ik dat we de komende jaren samen nog grotere successen zullen behalen. We willen onze partners oprecht bedanken voor hun onverwoestbare steun en hun onschatbare bijdrage aan ons wederzijds succes. Deze samenwerking is voor ons niet alleen belangrijk, maar ook een fundamenteel element voor onze groei en succes. Ik wil ook mijn team in Amsterdam bedanken. Hun toewijding is de drijvende kracht achter dit succes.”

DRIE BEKROONDE TURKEN

Afbeelding met kleding, persoon, Menselijk gezicht, glimlach Automatisch gegenereerde beschrijving

De prijs voor de beste verkoopprestatie werd uitgereikt aan Gültekin Eser, eigenaar van Lale Reizen in Den Haag. De prijs werd overhandigd door onze Consul-Generaal in Amsterdam, Mahmut Burak Ersoy en THY directeur Şerafettin Ekici.

Gültekin Eser, eigenaar van Lale Reizen, sprak zijn vreugde uit over het ontvangen van deze prestigieuze prijs en zei:
“Lale Reizen is een gevestigde naam in de regio Den Haag. Sinds 12 september 1992 organiseren we de mooiste en meest betaalbare reizen naar Turkije. We bieden een breed scala aan diensten, van zorgvuldig samengestelde vakanties tot luxe reizen. Onze vliegbestemmingen omvatten onder andere Istanbul, Ankara, Konya, Kayseri, Elazığ, Adana, Antalya, Izmir, Trabzon en nog veel meer steden.

Afbeelding met kleding, persoon, Menselijk gezicht, pak Automatisch gegenereerde beschrijving

Als u op zoek bent naar een volledig op maat gemaakte vakantie, bent u bij ons aan het juiste adres. Dankzij de ervaring en kennis van onze reisadviseurs wordt uw vakantie nog specialer. Daarom noemen we onszelf experts in maatwerk. We houden van uitdagingen en onderzoeken elk detail nauwkeurig.

Bij Lale Reizen vindt u die kleine extra’s waarnaar u op zoek bent. Naast uw droomvakantie organiseert Lale Reizen nog veel meer. We plannen uw reis tot in de kleinste details, van de stoel in het vliegtuig tot de maaltijden die u eet. U kunt ons bezoeken voor gedetailleerde informatie, zodat alles perfect georganiseerd wordt. Dit doen we allemaal om ervoor te zorgen dat u optimaal van uw vakantie kunt genieten, terwijl wij alle verantwoordelijkheid op ons nemen.”

DE TWEEDE PRIJS: TOPKAPI REIZEN UIT ROTTERDAM

Afbeelding met persoon, kleding, glimlach, Menselijk gezicht Automatisch gegenereerde beschrijving

Hüseyin Cin, eigenaar van Topkapı Reizen in Rotterdam, die de tweede prijs won, zei dat hij blij was met deze betekenisvolle prijs en voegde daaraan toe:
“Als reisbureau streven wij ernaar om onze klanten, vooral via THY, een complete service te bieden.
Wij proberen altijd de beste prijzen aan te bieden om onze klanten tevreden te stellen.
Dit doen wij door onze gastvrijheid en betaalbare tarieven te combineren met de beste service voor onze klanten.”

DE DERDE PRIJS: BALCI REIZEN UIT EINDHOVEN

Afbeelding met kleding, persoon, pak, person Automatisch gegenereerde beschrijving

Cavit Balcı, eigenaar van Balcı Reizen in Eindhoven, die de derde prijs ontving, sprak de volgende woorden nadat hij de prijs in ontvangst had genomen van Consul-Generaal Mahmut Burak Ersoy.

Cavit Balcı zei het volgende: “Als Balcı Reizen willen we met grote trots delen dat we op 10 december 2024 door Turkish Airlines zijn bekroond als het derde best verkopende reisbureau in Nederland. Deze belangrijke prestatie hadden we niet kunnen bereiken zonder het vertrouwen en de loyaliteit van onze klanten.
Wij willen Turkish Airlines bedanken voor deze waardevolle prijs. Daarnaast willen wij onze dank uitspreken aan onze Consul-Generaal in Amsterdam, de heer Mahmut Burak Ersoy, en de Turkish Airlines Manager, Şerafettin Ekici, voor het overhandigen van de prijs en hun aanwezigheid op deze speciale dag.

Balcı Reizen is gespecialiseerd in zakenreizen, individuele reizen, hotelreserveringen en autoverhuur. Met trots bezitten wij een IATA-accreditatie en leveren wij sinds 1998 betrouwbare en kwalitatieve diensten. We blijven ons inzetten om onze klanten te ondersteunen bij hun zakelijke en persoonlijke reisplannen met dezelfde vastberadenheid. We kijken ernaar uit om samen grotere successen te behalen en onvergetelijke reiservaringen te creëren.”

Afbeelding met evenement, mensen, persoon, panorama Automatisch gegenereerde beschrijving

Tijdens de prijsuitreiking van THY was er een grote groep genodigden aanwezig. Tijdens de ceremonie, die gepaard ging met muziek en diner, werden niet alleen Turkse, maar ook Nederlandse reisbureaus bekroond. Het bedrijf Air Trade, dat landelijk opereert, won de hoofdprijs.

                    **********************

Hier presenteer ik het nieuws over Mehmet Keskin, gepubliceerd in het tijdschrift van Nederland’s grootste zorgverzekeraar Zilveren Kruis en mijn bijdrage ‘DE WELWILLENDHEID VAN MEHMET KESKİN’

BM SİGORTAM OPTIMALISEERT DIENSTEN OM MENTALE GEZONDHEID TE VERGROTEN

De Tilburgse verzekeraar BM Sigortam is meer dan een doorsnee intermediair. Met de stichting BM Life zet oprichter en eigenaar Mehmet Keskin zich al meer dan 20 jaar in voor de gezondheid en het welzijn van zijn leden, voornamelijk Nederlanders met een Turkse achtergrond. Samen met Zilveren Kruis biedt Keskin ondersteuning op het gebied van zorgverzekeringen, sport, reizen en onderwijs: “Je moet oprecht betrokken zijn bij de mensen om wie het gaat.”

Afbeelding met persoon, raam, Menselijk gezicht, kleding Automatisch gegenereerde beschrijving

Waar staat BM Sigortam voor?

“Wij zijn heel trots op onze naam. BM Sigortam is een afkorting van Benim Sigortam, wat ‘mijn verzekering’ betekent in het Turks. Daarmee zijn we een begrip in de gemeenschap, omdat we optreden als belangenbehartiger voor onze leden. Als onafhankelijk intermediair moet je altijd blijven bewijzen dat je hun vertrouwen waard bent. Dan zijn duurzame relaties met verzekeraars enorm belangrijk. Wij moeten 100% op hen kunnen vertrouwen, want dat vertrouwen geef je door in je adviezen. Dat is 1 van de redenen dat onze relatie met Zilveren Kruis zo waardevol is. Onze samenwerking gaat dan ook al bijna 25 jaar terug, want in 2001 gingen we voor het eerst met elkaar in zee. In 2008 tekenden we een overeenkomst met zorgverzekeraar Agis, die 6 jaar later opging in Zilveren Kruis. Zo rolden we als het ware vanzelf in de relatie, die in de loop der jaren alleen maar hechter is geworden.”

Afbeelding met tekst, Menselijk gezicht, person, persoon Automatisch gegenereerde beschrijving
Oprichter en eigenaar BM Sigortam – Mehmet Keskin

“In de Turkse gemeenschap anno 2024 zijn mensen prima in staat om zelf een zorgverzekering te kiezen. Maar waar het om gaat, is dat mensen zich veilig en vertrouwd voelen bij hun keuze.”

“Zorg is breder dan verzekeringen, premies en polissen. Het gaat bijvoorbeeld ook over de vraag hoe je omgaat met je eigen gezondheid. Vanuit BM Sigortam willen we onze leden helpen en ondersteunen om gezonder te worden. Dan moet je oprecht betrokken zijn bij de mensen om wie het gaat. Binnen de moskeevereniging en de sportvereniging, maar ook via sociale media staan we altijd in contact met onze achterban. Wat we communiceren is een boodschap die verder gaat dan alleen een verzekering. Binnen onze gemeenschap is verbinding enorm belangrijk; het vertrouwen dat we er zijn als ze ons nodig hebben. Niet alleen als er zorg gevraagd wordt, maar ook om bij te dragen aan een zo gezond mogelijk leven. Daar zit ook de kracht van onze samenwerking met Zilveren Kruis. Zij voelen dat haarfijn aan en helpen ons de brug te slaan tussen verzekeraar en onze gemeenschap. Eigenlijk hebben we dankzij de intensieve samenwerking met Zilveren Kruis onze eigen doelgroep nog beter leren kennen.”

Hoe belangrijk is cultuur voor de doelgroep van BM Sigortam?

“In de Turkse gemeenschap anno 2024 zijn mensen prima in staat om zelf een zorgverzekering te kiezen. Maar waar het om gaat, is dat mensen zich veilig en vertrouwd voelen bij hun keuze. Daarvoor kijken ze naar ons, omdat we de cultuur kennen, de taal spreken en weten wat er speelt. We staan niet alleen midden in onze gemeenschap, we investeren er ook in. Door mensen bewust te maken van het belang van gezond en fit leven. We weten hoe we onze doelgroep kunnen bereiken en inspireren om bewust te leven. Veel mensen zijn erg kwetsbaar op dit moment. Daarom bieden we met Zilveren Kruis verschillende oplossingen om de gezondheid te versterken. Bewegen en sporten, ook in groepsverband voor dames en heren apart, met respect voor alle gebruiken en culturele verschillen. We organiseren sociale activiteiten, bieden mensen een complete gezondheidscheck en online modules voor je mentale gezondheid. Want je mentaal goed voelen heeft een positief effect op alles in je leven. Zo proberen we met elkaar iedereen zo gezond mogelijk te houden.”

Als je nu kijkt naar de zorg, wat zou je mensen dan willen meegeven?

“Gezondheid is ons grootste goed. Daarbij komt veel meer kijken dan een polis die zorgkosten dekt. Voorkomen van ziekte is misschien wel het belangrijkste thema van deze tijd. Om mensen daarvan bewust te maken, willen we de komende periode samen met Zilveren Kruis verschillende initiatieven ontwikkelen. Want mentale gezondheid is net zo onmisbaar voor een goede gezondheid als veel bewegen en gezond eten. Als we die boodschap goed overbrengen en tools kunnen aanreiken om ook aan die mentale gezondheid te werken, dan zetten we weer een belangrijke stap om onze gemeenschap vitaler te maken.”

DE VISIE VAN JAN-WILLEM EVERS, COMMERCIEEL DIRECTEUR VAN ZİLVEREN KRUİS

Afbeelding met Menselijk gezicht, persoon, kleding, person Automatisch gegenereerde beschrijving

Commercieel directeur Jan-Willem Evers van zorgverzekeraar Zilveren Kruis is altijd op zoek naar manieren om bewust en gezond leven te stimuleren. Al jaren ondersteunt hij de initiatieven van BM Sigortam waar hij maar kan.

“Wat ik vooral bijzonder vind, is de manier waarop Mehmet kijkt naar de behoeften van zijn doelgroep en precies aanvoelt welke rol persoonlijke relaties en verbinding daarin spelen. Wat hebben mensen nodig en hoe kunnen we hun dat bieden? Dat is een manier van werken die ik bij anderen niet altijd terugzie, en dat maakt onze samenwerking even intensief als bijzonder. Inhoudelijk wil ik net als Mehmet een extra stap zetten om de mentale gezondheid van mensen te vergroten. Mentaal welzijn verdient in Nederland meer aandacht, ook – of misschien wel juist – bij landgenoten met een andere achtergrond. Belangrijk vraagstuk daarbij is hoe je ondersteuning voor mentale gezondheid kunt optimaliseren voor specifiek deze doelgroep. Hoe bereiken we hen als het gaat om een onderwerp dat best gevoelig kan liggen? Ik weet zeker dat we als Zilveren Kruis meer voor de gemeenschap kunnen betekenen op dit gebied. De juiste stappen in kaart brengen, projecten optuigen en uitvoeren – dat is de kant die we op moeten. Mehmet kan daarin met BM Sigortam een sleutelrol spelen, want hij kent zijn mensen als geen ander. En die kennis helpt ons dan weer om nog specifiekere diensten te ontwikkelen en bieden.”

DE WELWILLENDHEID VAN MEHMET KESKİN

Afbeelding met persoon, person, kleding, Menselijk gezicht Automatisch gegenereerde beschrijving

Mehmet Keskin, bestuurslid van de BM Life Foundation, actief in Nederland, heeft op 6 februari 2023 verschillende hulpactiviteiten uitgevoerd in Hatay, een van de gebieden die getroffen zijn door de aardbevingen met als epicentrum Kahramanmaraş.
De BM Life Foundation heeft in het district Belen in Hatay gewerkt om de aardbevingsslachtoffers te ondersteunen.
In dit kader hebben vertegenwoordigers van de stichting een bezoek gebracht aan burgemeester İbrahim Gül van Belen en hebben zij 200 tablets geschonken aan kinderen die door de aardbeving zijn getroffen.
Tijdens het bezoek waren ook aanwezig: de ereconsul van Nederland in Gaziantep, Bora Tezel, als vertegenwoordiger van de Nederlandse ambassade in Ankara, en Dr. Hüseyin Kürşat Türkkan en Dr. İsa Kılıç van de Mustafa Kemal Universiteit.
Tijdens het bezoek verklaarde Mehmet Keskin dat de BM Life Foundation tot doel heeft om duurzame en betaalbare gezondheidsdiensten te bieden aan Turken en mensen van verschillende etnische achtergronden die in Nederland wonen.
Daarnaast gaf hij aan dat de stichting via het BM Sigortam-agentschap in Nederland uitgebreide en voordelige ziektekostenverzekeringen aanbiedt aan haar klanten.
Keskin benadrukte dat zij naar Hatay waren gekomen om de inwoners van het aardbevingsgebied te helpen en bedankte de Nederlandse donateurs en lokale overheden voor hun steun.
Burgemeester İbrahim Gül van Belen bedankte het bestuur van de BM Life Foundation voor hun betekenisvolle werk en bezoeken. Hij vertelde over de inspanningen die sinds de eerste uren na de aardbeving zijn geleverd en sprak zijn dankbaarheid uit aan iedereen die heeft bijgedragen.
De humanitaire hulpactiviteiten van Mehmet Keskin en de BM Life Foundation spelen een belangrijke rol bij het ondersteunen van de mensen in de door de aardbeving getroffen gebieden en bij het versterken van de solidariteit tussen gemeenschappen.


FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum

Tüm gelişmelerden haberdar olmak için Turkinfo Hollanda Haber'i:

Adreslerinden takip edin!